Ramy czasowe

LiteraturaPodmiotem lirycznym w wierszu "Harmonia" jest osoba, która bardzo dużo przeżyła i dzięki temu ma bogate doświadczenia życiowe Były to zarazem chwile dobre i złe. Krok, który kiedyś był zdobywczy, teraz musi być obronny, a wynika to z trudów otaczającej rzeczywistości. Pomimo licznych i trudnych zmagań podmiot liryczny wierzy w lepszą przyszłość, ponieważ układa swój świat na nowo. Chce zapoczątkować coś trwałego i pięknego oraz w swój sposób niezniszczalnego. Buduje wszystko na nowo, każdy dzień zaczyna od zmagań, lecz mimo to nie poddaje się w tworzeniu swojej nowej przyszłości i swojego równi nowego świata. Nastrój utworu jest niezwykle nostalgiczny, pojawia się tęsknota za harmonią, za tym, co było kiedyś Jednocześnie pojawia się nadzieja i spokój z pogodzeniem się ze światem. Motyw harmonii objawia się ukazaniem trwałości dziedzictwa antycznego. Staff nawiązuje do antyku ukazując postać Apollona. Typowa dla klasycyzmu jest również budowa wiersza. "Harmonia" składa się z dwóch czternasto wersowych zwrotek, wiersz jest regularny i należy do trzynastozgłoskowców. Matematyka Nikt w szkole nie lubił matematyki i analizowania problemów rachunkowych. Wiele osób miało z tym problemy i częśto sięgaliśmy po korepetycje. Udawało nam się przemykac z klasy do klasy. Nauczyciele byli srodzy i nie pozwalali nam ściągac. Matematyka ma już swoje lata i sięga wiele wieków do tyłu. Dzisiejsza matematyka jest bardzo rozbudowana i skomplikowana. Często ludzie kótrzy nie radzili sobie w szkole z matematyką, odnajdywali się na studiach techniczych gdzie jak wiadomo kładzie się duży nacisk na ten przedmiot. Często matematyka jest podzielona na wiele różnych rozdziałów i musimy się jej uczyc przez pare lat. Bez rozwiniętych aparatów matematycznych obecny postęp technologiczny nigdy nie miał by miejsca.

Nasze dzieci oglądają różne bajki i czasami nawet tego nie kontrolujemy. Ale zdarza się, że wreszcie zauważamy, że na ekranie telewizora pojawiło się coś, czego nie powinniśmy zobaczyć. Dzieci nie potrafią same dokonywać wyborów. Nie rozumieją, że przemoc w bajkach jest zła, dopóki im o tym nie powiemy. Jeśli zauważymy, że dzieci oglądają bajkę, w której przemoc jest na porządku dziennym, a krew leje się strumieniami, to znak, że trzeba coś z tym zrobić. Samo wyłączenie bajki i zakazanie jej oglądania nic nie da. Najlepiej, jeśli z dziećmi porozmawiamy i wytłumaczymy, że ta bajka jest zła. Musimy podać powody i zagrożenia, jakie niesie oglądanie tych bajek. Zaproponujmy też coś w zamian. Jakąś inną, ciekawą i bez przemocy bajkę, która szybko nasze dzieci zainteresuje. Postarajmy się potem jednak od czasu do czasu kontrolować co nasze dzieci oglądają. Przemoc w bajkach wpływa negatywnie na zachowanie dzieci w domu i w szkole, dlatego lepiej jak najwcześniej zwrócić na to uwagę.